Creació del Consell Europeu per a la Detecció Metàl-lica ECMD

El passat diumenge 17 d’abril va tenir lloc a Birmingham, Regne Unit, la creació del Consell Europeu del detectorista, ECMD, Europeean Council for Metal Detecting.
Aquesta reunió que va prendre lloc en un hotel al costat del aeroport de Birmingham va tractar els següents punts importants:

· La creació d’un consell europeu que aglutini les diferents federacions europees de detectoristes en una sola veu.

· La FEDD va signar uns acords d’adhesió al consell europeu per tal de sumar-se al projecte de defensa, promoció i difusió del nostre hobby.

· Es van establir les bases de treball per al futur d’aquest nou organisme per tal de poder fer més pressió a les administracions.

La federació espanyola FEDD, va estar present durant la creació d’aquest consell com la Federació Polonesa, Francesa, Búlgara, que també s’hi van sumar.

La reunió va ser organitzada per la Federació Anglesa de Detectoristes la NCMD Nacional Council for Metal Detecting, que va promocionar la creació d’aquest nou organisme la ECMD, segons les bases de la seva federació, i que va tenir lloc el diumenge 17 d’abril.

Apart de signar els acords d’adhesió al consell per part d’aquestes federacions, és va parlar sobre la situació actual dels detectoristes per països, i vam arribar a la següent conclusió:

França, Bulgària i Polònia tenen la mateixa situació d’a legalitat que España respecte als detectors de metalls. Les seves lleis son pràcticament les mateixes que les nostres, ja que aquestes lleis segueixen els mateixos patrons legislatius de les normatives que dicta la UNESCO.

Per tant, el sol país diferent en aquest sentit es el Regne Unit, on la practica del detector de metalls es considerada com una activitat més al aire lliure i respectada per tothom.

En aquest país es poden utilitzar els detectors en qualsevol indret menys en jaciments i zones protegides amb la única diferencia amb nosaltres que al Regne Unit és legal sortir amb el detector intencionadament a buscar objectes anteriors a 100 anys, cosa que aquí a Catalunya esta prohibit, ja que segons l’absurda llei del Patrimoni Català del 1993 el fet de trobar objectes anteriors a 100 anys comporta la necessitat de tenir una autorització prèvia del departament de Cultura ja que es considera una prospecció arqueològica.

Es per això que la creació del ECMD va ser proposada i promocionada per la federació anglesa, perquè el que es tracta es d’agafar el model anglès i posar-lo en funcionament a nivell europeu, per tal d’unificar una mica més la nostra veu de cara a les diferents administracions.

Així doncs, la funció i objectius del ECMD, és la protecció i defensa del nostre hobby i dels detectoristes a nivell europeu, també la difusió al públic en general del detectorisme per tal que no es vegi més com una activitat extraterrestre.

A més de tot això, durant la reunió es van votar dos càrrecs necessaris de la nova junta directiva del ECMD per tal d’engegar el projecte i per un període de 4 anys:

President ECMD: Igor Murawski
Secretari ECMD: Liam Nolan

És van també establir en quina freqüència es farien les reunions del consell i també la seva itinerància, ja que la propera reunió del ECMD per el 2017 esta proposada de fer-se a Bulgària.

Amb tot això des de ADC us anirem informant de tot el que esta passant entorna al nostre hobby per tal que pugueu estar al dia de les novetats més importants en matèria legislativa.

Salutacions!

Pierre Astor, president ADC-FEDD