2ª prospecció arqueològica

El passat 22 de Desembre del 2017, al jaciment d’HORTES DE CAN PONS al municipi de Pontons, Alt Penedès, va tenir lloc la 2ª prospecció extensiva amb detectors de metalls en un jaciment del període del 250 ac, del Ibèric ple.
Aquesta prospecció va venir motivada pel fet que el president de la federació FEDD i associació ADC, estava col•laborant com a voluntari en una campanya d’hivern al jaciment ibèric d’Hortes de Cal Pons, que és un jaciment que reuneix un conjunt de forns de cuita de ceràmica amb les basses de decantació associades i també diferents edificis que podrien ser magatzems de peces de ceràmica.
Amb tot això, el co-director d’excavació i del jaciment, Ramon Cardona va sol•licitar a ADC de poder fer una prospecció extensiva per sobre diferents camps que envolten el jaciment en qüestió. L’objectiu de la col•laboració era poder conèixer el desplegament en planta de tots el elements metàl•lics presents en els terrenys propers al jaciment, poder comprovar quines èpoques i quines menys van tenir presencia en el lloc, a través dels metalls.
La jornada de prospecció va començar a les 11 del mati i es va allargar fins les 3:30 de la tarda.
Tècnicament es van establir 4 carrils de prospecció amb l’eix est-oest d’uns 100 m de llargada i 5 d’ample. Després es va alternar la mateixa tècnica però seguint l’eix nord sud.
Abans d’acabar la prospecció també ens van demanar de poder passar de forma intuïtiva per sobre de l’àrea excavada per tal de poder conèixer si existeix dispersió metàl•lica dintre la mateixa cata d’excavació.
Els arqueòlegs es van fer càrrec del esmorzar i del dinar de tots els participants i col•laboradors a la prospecció, des de l’associació ADC i la FEDD estem eternament agraïts per l’excel•lent tracte obtingut.
Cal dir que només van participar 4 socis ja que el co-director ens va indicar que havien de ser pocs perquè es tractava d’una primera aproximació, i que més endavant es demanaria la participació de més socis.
Us recomanem donar un cop d’ull a la galeria d’Imatges de la web o facebook perquè podreu trobar totes les fotos del reportatge.
Salutt i bon any 2018!
ADC, la junta directiva.
(Gràcies als col-laboradors: Alex Matas, Carles Bartolomé, Jesus Condom i Torcuato Gòmez.)