2ª Descontaminació ADC al municipi de Pallejà

El passat diumenge 15 de Març, va tenir lloc al poble de Pallejà Baix Llobregat, la segona descontaminació amb detectors de metalls al riu Llobregat i amb col•laboració de la “Festa del riu” de Pallejà organitzada per l’ajuntament de Pallejà.
L’objectiu de l’activitat era donar un cop de mà al medi ambient i sanejar la imatge del detectoaficionat en una jornada de descontaminació d’elements metàl•lics contaminants en un espai natural i delicat, ja que l’indret que es va des contaminar es troba rodejat per tot arreu d’infraestructures urbanes, ponts, carreters, industries etc...
Pel que fa a l’assistència dels voluntaris tan socis com no socis, va ser excel•lent, en aquesta edició es va arribar als 30 participants si ho comparem amb els 15 participants de la primera edició. Per tan estem molt agraïts de la implicació de la gent en aquesta causa que és la de millorar la imatge del bon detectorista i el fet de mantenir un mica més net el medi ambient.
El punt de trobada va ser a les 9.30 al restaurant La Brasa de Pallejà, on ens van servir un bon esmorzar de tota la vida com un plat de mongetes seques amb botifarra.
Al voltant de les 11, ens vam desplaçar tots junts fins a les vores de riu Llobregat on vam celebrar la descontaminació. Cal puntualitzar, que l’indret exacte on es tenia de celebrar l’activitat es va haver de modificar per culpa de la presència de fang en els camins, degut a les pluges de dia anterior.
En aquesta edició, vam tenir el plaer de tenir presents un equip d’agents rurals que van venir a fer una xerrada informativa als participants sobre la situació actual del detectorista a Catalunya, i al mateix temps es va obrir un torn de preguntes entre els detectoristes i els agents rurals, sense precedents, que va ser molt interessant.
També ens van acompanyar dos periodistes de TV3 que van cobrir la descontaminació, i van permetre a l’associació demostrar a la gent la gran utilitat del detector de metalls també en aspectes mediambientals.
Com és de costum, també vam tenir la presencia d’en Jesús Condom juntament amb la seva empresa Orcrom Metalldetectors que van muntar una gran carpa plena de detectors i accessoris del detector al costat mateix del riu.
La descontaminació es va acabar al voltant de la 1h 30 i va concloure amb un pica pica i sorteig entre els participants cortesia de les empreses Orcrom Metalldetectors, Eurodetection i la revista DM.
Un cop l’activitat acabada, es van dipositar totes les deixalles metàl•liques extretes amb els detectors de metalls en un contenidor facilitat per l’ajuntament de Pallejà. Es van contar uns 20 kg en residus! Tot un record, tenint en compte que el metall dominant i contaminant era l’alumini.
Per tant, podem dir que la segona Descontaminació ADC, ha sigut un èxit rotund! Sobretot gràcies a tots els participants que aquest cop han sigut de totes les edats!
Volem també donar les gràcies, i especialment a l’ajuntament de Pallejà per la seva calorosa rebuda al seu municipi, gràcies a la Sr Sònia Cano i al Sr Rafa Martin, tècnica de medi ambient i regidor de medi ambient respectivament del ajuntament de Pallejà.
Gràcies també a les dos periodistes de TV3 i als agents rurals per haver vingut i demostrar que existeix un diàleg entre l’administració i els aficionats.
Gràcies com és de rigor, a les empreses Orcom Metalldetectors i al seu gran equip, Eurodetection i a la revista DM.
Un cop més moltes gràcies a tots i totes i us esperem a la propera!
Salutacions cordials,
La junta directiva d’ADC.