13ª Concentració-Competició

El passat diumenge 17 de Novembre va tenir lloc la 13a Concentració-Competició a Girona. La trobada es va celebrar a la granja de vaques Mas Bes del municipi de Vilobí d'Onyar.
Durant la competició, a part ja de la clàssica recuperació de fitxes, l'associació i la Federació FEDD van col·laborar amb la “Setmana Europea de Prevenció de Residus” promoguda per la Unió Europea i difosa a Catalunya per l'Agència de Residus de Catalunya, la ARC.
Com en la passada descontaminació del mes d'Abril, els participants van recollir i van recuperar del mateix camp de competició, utilitzat per la Granja per a sembrar herba fresca per a les seves vaques, més de 30 kg d'escombraries metàl·liques de tota mena.
El propietari de la Granja, es va sorprendre de la gran quantitat de ferralla recuperada d'un sol camp i va estar molt agraït per aquesta neteja i va remarcar, que així, amb aquesta acció de descontaminació contribuïm al benestar animal, justament en un camp on les seves vaques pasturen normalment.
El Mas Bes des de fa ja moltes dècades, és una granja de vaques productores de llet per a la marca catalana Ato. La granja disposa d'un museu de la vida al camp, i ens han confirmat que reservaran una vitrina per a exposar tota la ferralla recuperada i així conscienciar al visitant de la gran quantitat de deixalles que no es veuen i que queden enterrades en el subsòl. Gràcies a tothom per haver demostrat una vegada més, que som importants i sobretot necessaris! Aquest cas no és un cas puntual. Tots els camps, rius, platges o muntanyes del nostre país estan encara carregades de molta ferralla enterrada. Deixalles que no es veuen però que si sofreix la natura.
Donar les gràcies a tots per haver vingut i fer que la trobada fos tot èxit. 81 participants i més de 120 assistents, entre socis, amics, nouvinguts, acompanyants...
També com és de rigor, felicitar l'empresa Metaldtect per les seves aportacions en premis i difusió. Gràcies!
Agrair també la col·laboració com sempre de la federació FEDD, la revista DM i el restaurant Mas Bes, per a deixar-nos un camp enorme. Mai havíem estat en un camp tan gran en una competició!